Co byste měli od svého copywritera čekat?

Spolupráce s copywriterem může vypadat různorodě. Vaše očekávání by se ovšem měla sjednotit, ať předcházíte naštvání.
content-marketing-g74391bd08_1920

Pod pracovní náplní copywritera se toho sice skrývá hodně, ale protože není nikde vytesaná do kamene, kolují o ní různé fámy a pověsti, a tak se představy toho, co pro vás copywriter vlastně udělá, můžou dost lišit od skutečnosti.

Sepsala jsem proto pár bodů, které můžete (a měli byste) od svého copywritera chtít. A co naopak ne 😏

Co pro vás copywriter udělá:
✅napíše text: čtivý, bez gramatických a stylistických chyb,
✅text naformátuje: ví, jak se používají nadpisy a co to jsou odstavce,
✅dodržuje termíny,
✅pracuje s klíčovými slovy a ví, co je SEO,
✅zajímá se o váš obor, cíle a cílovou skupinu,
✅bude od vás chtít podklady a bude vám klást otázky,
✅studuje a připravuje si vlastní rešerše,
✅připraví obsahový plán,
✅komunikuje s vašimi dalšími specialisty,
✅reaguje na vaše e-maily a telefonáty,
✅řekne svůj názor, i když se liší od toho vašeho.

Co může třeba ještě udělat:
⭐️navrhnout brand voice
⭐️překontrolovat, jak jsou texty na webu vloženy
⭐️vložit, texty do redakčního systému
⭐️přivést do projektu další specialisty, se kterými spolupracuje.

Co by naopak copywriter neměl:
⛔️neřekne vám, kolik lidí si článek přečte
⛔️nezaručí, kolik konverzí vám jeho texty přinesou
⛔️neřekne vám, že po jeho textech budete na prvních stránkách vyhledávání v Google (ihned a napořád)
⛔️nezvedne vám telefon v 11 hodin v noci, aby dokázal připravit článek do druhého dne v 8 hodin ráno

Konkrétní rámec spolupráce samozřejmě záleží na domluvě mezi vámi a vaším copywriterem. Ale jsou věci, které prostě váš copywriter zajistit nemůže 😊 A když si své představy odladíte hned na začátku, můžete se vyhnout zklamání a rozčarování 🙂

Pokud hledáte copywritera pro svůj projekt, napište mi. Ráda se o něm dozvím více.