
Při komunikaci s klienty občas narazím na takový povzdech: „Nevíme, co publikovat. U nás se nic nového neděje”. Inspiraci, kde hledat témata pro svůj blog či sociální sítě, jsem připravila samostatný článek.
V tomto textu se chci zaměřit na jinou práci s obsahem a tím je recyklace. Právě recyklace již vytvořeného obsahu vám může výrazně pomoci, pokud nevíte, co napsat na blog nebo zveřejnit třeba na Facebooku či Instagramu.
A co vlastně recyklace obsahu znamená? Například toto:
- vezmete téma, o kterém jste již dříve psali, a uchopíte ho z nového úhlu. Případně ho aktualizujete a rozšíříte o nové informace.
- text, který jste publikovali na webu, publikujete na sociální sítě (ideálně v uzpůsobené verzi) a naopak.
- téma, které jste zpracovali o příspěvku nově publikujete jako Reels, případně z něj vytáhnete hlavní myšlenku a vložíte ji do Stories
Recyklování obsahu se vůbec nemusíte obávat. To, že jste před rokem / dvěma a více napsali článek, neznamená, že si to lidé budou vaši čtenáři pamatovat a nebudou si o daném tématu chtít přečíst znovu.
Znovuvyužívání myšlenek využívali i takoví velikání jako byl sir Terry Pratchett. Možná tohoto autora znáte především jako autora příběhů ze Zeměplochy (mimochodem jeho knih se po celém světě prodalo více než 85 milionů). Nicméně psal i jiné příběhy, například sci-fi román Strata. A právě v něm zazní myšlenky, se kterými se mohou čtenáři setkat také v příbězích ze Zeměplochy.
A když jednu myšlenku mohl využít ve více svých knihách sir Terry Pratchett, tak svůj obsah můžete zopakovat i vy, co myslíte?
Nicméně, pokud vám psaní od ruky nejde, a nejste si jistí, jaké texty na blog či sociální sítě psát, kontaktujte mě. Třeba je pro vás můžu napsat já.
Kam dál?
Chcete získávat pravidelné tipy ze sociálních sítí? Přidejte se do FB Skupiny Sociální sítě – tipy, rady, novinky. Kde na vás čeká pravidelná dávka novinek a inspirace.
Zajímá vás online marketing? Aktuálně se můžete přihlásit na školení s dotací 82 % od MPSV, na Digitální vzdělávání.